گردشگری

گردشگری مزرعه از برنامه‌های جشنواره زرشک خراسان جنوبی است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: گردشگری مزرعه از برنامه‌های جانبی دومین جشنواره ملی زرشک است که در فصل گردشگری این استان انجام می‌شود.

از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی هادی شاهوردی روز پنجشنبه اظهار کرد: جشنواره زرشک امسال از ۲۹ مهر تا سوم آبان در استان همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با فصل گردشگری خراسان جنوبی – پاییز – با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری پوستر جشنواره ملی زرشک در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند رونمایی شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته افتتاحیه جشنواره زرشک در شهرستان زیرکوه برگزار شد اما امسال افتتاحیه این جشنواره در شهرستان قاینات و اختتامیه آن سوم آبان‌ در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری گردشگری مزرعه از برنامه‌های جانبی این جشنواره است و مهمانان از باغ‌ها، کارگاه بسته‌بندی، خطوط فرآوری زرشک و بارگاه‌های منتخب زرشک دیدن می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قاینات هم از برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران در این شهرستان خبر داد.

حمید عباس‌زاده افزود: شهرستان قاینات به عنوان قطب تولید زعفران و زرشک در دنیا شناخته می‌شود و این اداره مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه جانبی است.

وی با اشاره به اینکه زعفران و زرشک به نام‌های طلا و یاقوت سرخ نیز شناخته می‌شوند گفت: با توجه به تاریخ تعیین شده برای افتتاح جشنواره در قاین که ۳۰ مهر خواهد بود، برنامه‌ریزی لازم برای برپایی نمایشگاه جانبی جشنواره زرشک و زعفران انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا