بورس

چه شرکت‌هایی در صف عرضه اولیه فرابورس قرار دارند؟

مدیرعامل فرابورس اسامی شرکت‌هایی که در صف عرضه اولیه قرار دارند را اعلام کرد. بر اساس شرایط فرابورس هر هفته یک شرکت امکان عرضه اولیه را با توجه به شرایط بازار دارد.

مدیرعامل فرابورس اسامی و مشخصات شرکت‌هایی که در صف عرضه اولیه بورس قرار دارند را اعلام کرد.
محمدعلی شیرازی گفت: شرکت صبا فولاد، خمیر مایه‌ی رضوی، شرکت معدنی زیر مجموعه بنیاد شهید، شرکت دانش‌بنیان نیا، شرکت آسیا ناما (زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید) و شرکت سهامی عام مس سنگون در دست عرضه قرار دارند؛ لازم به ذکر است تمام عرضه‌های مذکور بستگی به شرایط بازار دارد.

34843 e1687193172122

محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس در رابطه با عرضه‌های اولیه در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: اکنون مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکان و پتانسیل لازم برای عرضه اولیه سهام یک شرکت در هفته وجود دارد.

او بیان کرد: مواقعی که بازار سهام مثبت است و سهامداران مشتاق مشارکت در بحث عرضه اولیه هستند، صاحبان شرکت‌ها به منظور افزایش قیمت سهام کمی تعلل می‌کنند. با این حال تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا متناسب با نیاز بازار برنامه عرضه اولیه را داشته باشیم، افزایش نامتعادل ipo ممکن است نقدینگی بازار را با مشکلاتی مواجه کند.

شیرازی گفت: عرضه‌های اولیه به تناسب بازار صورت می‌گیرد به طور مثال در مواقعی که ظرفیت و طلب بیش از حد باشد، شرکت‌های بزرگ عرضه می‌شوند و در زمان‌هایی که جو متعادل است، شرکت‌های کوچک‌تر عرضه خواهند شد.

او بیان کرد: شرکت صبا فولاد، خمیر مایه‌ی رضوی، شرکت معدنی زیر مجموعه بنیاد شهید، شرکت دانش‌بنیان نیا، شرکت آسیا ناما (زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید) و شرکت سهامی عام مس سنگون در دست عرضه قرار دارند همچنین لازم به ذکر است تمام عرضه‌های مذکور بستگی به شرایط بازار دارد.

مدیرعامل فرابورس گفت: ابزارها و بازارهای موجود در فرابورس قابلیت پوشش تمام تقاضاها در حوزه تامین مالی از حدود یک میلیارد تومان تا بیش از چند هزار میلیارد تومان را دارند.

شیرازی گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای آتی‌ساز برای بنگاه‌های کوچک مربوط به تامین مالی جمعی است به علت آنکه دستور العمل‌های آن تکمیل نشده بود یک مقدار خلا در این حوزه وجود داشت که اکنون با تایید این آئین‌نامه پیش‌بینی می‌شود اقدامات موثری در این حوزه صورت بگیرد.

او تاکید کرد: برای معرفی این ابزار در راستای چگونگی تامین مالی و سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری رسانه‌ها هستیم.

شیرازی در پایان گفت: با توجه به آمادگی فرابورس، اگر سکوها تلاش لازم را به عمل آورند امسال یک رشد قابل توجهی در بحث تامین مالی جمعی خواهیم داشت، همچنین برنامه‌ای برای راه‌اندازی بازار ثانویه این ابزار مهم در دستور کار داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا