مطالب متفرقه

پارادوکس دولت روحانی در حقوق شهروندی و فلیتر سایت منتقدین/ انتقاد از تمجید دولت یازدهم از رسانه‌های مجیزگو و بستن دهان مخالفان

عباس اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس درباره فیلتر شدن صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:‌ همواره از طرف دولت فعلی شنیده‌ایم که نمی‌خواهد قلم‌ها را بشکند و دهان‌ها را ببندد اما متأسفانه در عمل اینگونه ندیده‌ایم چرا که دولت یازدهم سایت‌ها و برخی رسانه‌هایی که باب میلش نبوده را محدود یا مسدود کرده است.

وی افزود: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که طرفدار دولت یازدهم بوده‌اند به بدترین شکل ممکن به رقبایشان توهین و بدگویی کرده‌اند اما هیچ گاه دولت مقابله‌ای با این رفتارهای آنها انجام نداده است.

این استاد ارتباطات دانشگاه گفت: اگر دولت فعلی معتقد به آزادی بیان است باید اجازه حرف زدن به منتقدانش را بدهد و اگر دولت دهان منتقدان را ببندد و بگویید هر آنچه ما می‌گوییم نعوذ بالله وحی منزل است سنگ روی سنگ بند نمی‌‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی حق دارد سخن بگوید و دیگران هم باید هم حرف منتقدان را بشنوند ضمن اینکه رسانه‌های منتقد سخنان خود را از سر دلسوزی می‌گویند و دولت باید حرف‌های آنها را بشنوند و نباید با این بنا که رسانه‌ای در گروه منتقدین است با آن برخورد کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه چند روزی است که برخورد با صفحات اینستاگرامی هنرمندان و رسانه‌ها به این بهانه که مخالف دولت هستند شروع شده که البته با ادعای دولتمردان مبنی بر آزادی بیان و عدم شکستن قلم‌ها و بستن دهان‌ها تناقض دارد.

این استاد ارتباطات دانشگاه گفت: دولتی که مدعی اخلاق‌مداری و پاسداری از آزادی است صفحات اینستاگرامی رسانه‌ها و هنرمندان را فیلتر می‌کند در حالی که این حرکت آنها با شعارهای‌شان همخوانی ندارد.

اسدی تصریح کرد: با فیلتر سایت و صفحات اینستاگرامی نمی‌توان دهان منتقدان را بست چون مردم باید حرف خود را بزنند.

وی خاطرنشان کرد: دولتی که پز می‌دهد که حقوق شهروندی را تسهیل کردم با فیلتر سایت و صفحات اینستاگرامی و اخلال در این زمینه برای مردم شهروند درجه یک و درجه 2 ایجاد کرده است که جای انتقاد بسیاری دارد.

اسدی گفت: دولتی که مدعی شفاف‌سازی است باید این موضوع را در عمل نشان دهد نه اینکه از طرفداران و رسانه‌های وابسته به خود تمجید کند و دهان منتقدان را ببندد ضمن اینکه در مورد آزاد به اطلاعات توضیحات قانع‌کننده‌ای دهد.

وی در پایان گفت: باید از شعار دادن برای کسب چند رأی پرهیز کرد چرا که رئیس جمهوری که فقط برای طبقه بالا و عده‌ای قلیلی در کشور باشد شایسته جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا