مقالات

با مزایای استفاده از ترمووود در محل کار و زندگی خود آشنا شویم

ترمووود به چوبی گفته میشود که در اثر حرارت اکثر خصوصیات منفی آن از بین میرود و چوب حاصل شده چوبی است که از وجود قارچها و جانداران ریز میکروسکوپی خالی شده و رطوبت موجود در آن تقریبا به طور کلی از بین میرود. فرایند اصلاح حرارتی چوب ترموود، مثل فرایند پخت نان است. این فرایند در یک اجاق ویژه به نام ترمو کیلنیا کوره دمادهی انجام می شود.سنسورها هر لحظه اطلاعات دریافتی از کوره و چوب را به کامپیوتر ارسال می کنند و کامپیوترها تحت نظارت مداوم متخصصان فرایند اصلاح حرارتی چوب است.

Decking-thrmowood

به منظور حفظ بالاترین حد کیفیت چوب، یا ترمووود، فرایند گرمادهی اصلاح چوب با استفاده از فرمول خاصی صورت می گیرد که محصول پانزده سال کار سخت و حرفه ای  متخصصان این فن است.

 مورد ذکر شده اولین مورد از مزایای ترموود میباشد که مهم ترین دلیل استفاده از این چوب در موارد مختلف مانند کف چوبی، نمای چوبی ساختمان، پرگولا، محوطه سازی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد . در ادامه به توضیح موارد دیگر از مزایای ترمووود خواهیم پرداخت

Building-thrmowood

استفاده از چوب ترمووود باعث میشود که یک عایق حرارتی خوب و مناسب در محل استفاده داشته باشیم خواص چوب ترمو باعث میشود که در محل استفاده آن، در فصل سرما محیط ما گرم تر و در فصل سرما محیط ما خنک تر نسبت به مکان های مشابه باشد.

چوب ترمووود دارای مقاومت بالایی می باشند و در مقابل عوامل مختلفی مانند سایش و شرایط جوی مانند باران و برف و آفتاب مقاومت بهتری نسبت به چوب عادی  برای کاربرنهایی به ارمغان می آورد

استفاده از ترمووود موجب میشود که خروجی نهایی کار با رنگی زیبا و بافتی خالص و یکنواخت محیط زیباتر و منظم تری را در بحث دکوراسیون به ارمغان آورد. همچنین باعث میشود که شستشو، نگهداری و جابجایی چوب مورد استفاده راحت تر صورت بگیرد.

در فرایند ترمووود هیچ مواد شیمیایی افزودنی اضافه نمی شود. قسمت عمده رزین(صمغ) چوب از آن خارج میشود. و بافت خالص و یکنواخت به شکل بلور بر جای می ماند. که بی ضرر بوده و تاثیر مخربی بر سلامت انسان به جای نمی گذارد. چوب های ترمو با زیبایی چشمگیر و یکنواختی رنگ در تمام نقاط چوب می توانند زینت بخش محیط پیرامونمان باشند.

Office-thrmowood

و به عنوان مورد آخر در این مقاله که به طور کلی به مزایای ترمووود پرداختیم میتوانیم بیان کنیم که نصب ترمووود راحت تر از چوب عادی صورت میگیید. برای انجام این کارعدم نیاز به نیروی متخصص شاید اغراق به نظر برسد به این دلیل که در هر زمینه ای،برای انجام صحیح و اصولی کار نیاز به وجود نیروی متخصص انکار ناپذیر  اما در نهایت به خاطر ساختار و شکلی که در چوب ترمووود در اثر فرایند تبدیل آن ایجاد میشود امکان نصب و ساخت سازه براساس آن آسان تر و سریع صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا